loading...

Thursday, February 28, 2013

Tiga pekerja binaan nyaris maut



1 Mac 2013
Hulu Bernam: Tiga pekerja binaan nyaris maut selepas tercampak daripada lori dinaiki dalam kemalangan membabitkan tiga kenderaan berat di sini, malam kelmarin.

Kejadian berlaku jam 10.30 malam di Kilometer 400.2 Lebuhraya Utara-Selatan arah utara berhampiran Bukit Tagar apabila lori satu tan yang membawa peralatan binaan yang dinaiki semua mangsa terbabas akibat tayar belakang pecah.


Pemandu lori itu, S Dorairaju, 35, berkata, ketika kejadian, mereka dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Sungai Petani, Kedah.

“Sebaik tiba di tempat kejadian, tayar belakang lori sebelah kiri pecah menyebabkan lori berputar beberapa kali di tengah jalan dan kami bertiga tercampak keluar,” katanya ketika ditemui di Klinik Kesihatan Tanjung Malim, dekat sini semalam.


Beliau berkata, mereka tidak sedar bagaimana keadaan mereka tercampak sama ada melalui pintu atau cermin depan lori.


Menurutnya, mereka hanya memikirkan cara untuk menyelamatkan diri kerana masing-masing tercampak di atas lebuh raya.

“Lori kami turut melanggar sebuah lori lain dari arah belakang sebelum berpusing beberapa kali di tengah jalan. Lori turut dirempuh sebuah treler,” katanya.


Berikutan itu, Dorairaju cedera di kaki dan tangan kanan serta beberapa bahagian kepala dan badan.

Dua lagi rakannya, K Ashukumar,35, dan P Kalibaskaran, 25, cedera di kaki, muka dan badan, tetapi hanya menerima rawatan pesakit luar sebelum dibenarkan pulang.


Sementara itu, pemandu treler, Liong E Chong, 30, berkata, lori itu cuba memotong sebuah kenderaan di depannya namun gagal disebabkan tayar pecah.

Sumber:
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/3tercampaktayarloripecah/Article/index_html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my