loading...

Monday, February 25, 2013

Bayi 20 bulan maut tercampak 10 meter



25 Februari 2013
Gombak: Seorang bayi perempuan berusia 20 bulan maut selepas kereta dipandu bapanya yang berusia 20-an terbabas dalam kejadian di Kilometer 26.5 Lebuhraya Karak, dekat sini, petang semalam.

Difahamkan, sebelum kejadian enam sekeluarga termasuk mangsa, Della Loh dalam perjalanan dari Genting Highlands menghala ke Kuala Lumpur selepas bercuti di pusat peranginan itu.


Jurucakap polis berkata, sebaik tiba di tempat kejadian kereta Perodua Myvi yang dinaiki mereka secara tiba-tiba hilang kawalan sebelum terbabas ke bahu jalan.

Katanya, kejadian kira-kira jam 3.30 petang itu menyebabkan tiga penumpang termasuk mangsa, bapa saudara mangsa yang meriba mangsa dan nenek mangsa tercampak dari kereta. Ibu mangsa yang berada di tempat duduk penumpang hadapan cedera ringan.


“Ketiga-tiga mangsa tercampak dipercayai akibat kereta berkenaan berpusing sebelum terbabas ke bahagian kiri bahu jalan,” katanya.


Jurucakap itu berkata, mangsa dan bapa saudaranya yang tercampak kira-kira 10 meter dari tempat kejadian mengalami kecederaan parah dan dikejarkan ke Hospital Selayang, di sini.

“Bagaimanapun, bayi itu disahkan maut ketika menerima rawatan kecemasan manakala bapa saudaranya dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU). Empat ahli keluarga lain hanya menerima rawatan sebagai pesakit luar.


“Punca kejadian masih dalam siasatan dan bapa mangsa sudah membuat laporan polis mengenai kemalangan berkenaan,” katanya.

Sumber:
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Bayimautkeretadipanduayahterbabas/Article/index_html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my