loading...

Wednesday, February 27, 2013

Anak wartawan Sinar Harian parah



28 Februari 2013
SEREMBAN – Anak wartawan Sinar Harian Edisi Melaka dan Negeri Sembilan cedera parah selepas terbabit kemalangan di Jalan Mambau – Rantau, berdekatan Kampung Kuala Sawah, Rantau, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 7 pagi itu, Mohammad Syafiq Aiman Khairulkheiza, 5, anak kepada wartawan Khairulkheiza Mohd Najib, 30, mengalami pendarahan serius di bahagian limpa akibat hentakan kuat pada dashboard kereta.

Menurut Khairulkheiza, ketika kejadian, isterinya, Nor’Aida Abu Samah, 28, memandu kereta Proton Saga itu dalam perjalanan ke Sekolah Rendah Dato’ Raja Melana, Rantau, di sini, dari rumahnya di Taman Nusari Bayu, Sendayan.

“Isteri dan anak saya dalam perjalanan ke sekolah selepas menghantar dua anak yang lain ke sebuah rumah asuhan kanak-kanak di Garden Homes, Seremban 2.

“Sebaik tiba di tempat kejadian, kereta dipandu isteri saya hilang kawalan lalu terbabas di sebelah kiri jalan sebelum melanggar tebing bukit,” katanya di sini, semalam.

Menurutnya, kemalangan tersebut tidak melibatkan sebarang kenderaan lain.

“Anak dan isteri saya dihantar ke Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ) untuk rawatan lanjut.

“Namun, anak saya mengalami pendarahan serius di bahagian limpa dan kini menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU),” katanya.

Khairulkheiza berkata, isterinya yang juga guru J-Qaf sekolah berkenaan hanya mengalami cedera ringan dan menerima rawatan pesakit luar.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/semasa/anak-wartawan-sinar-harian-cedera-parah-1.135166


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my