loading...

Wednesday, February 27, 2013

Maut dirempuh MPV


Inalillahi wainailaihi rojiun

27 Februari 2013
MUAR - Seorang lelaki tidak sempat mendiami rumah barunya yang masih dalam pembinaan apabila maut selepas terbabit nahas di Jalan Salleh, berhampiran Kampung Temiang di sini, kelmarin.

Mangsa, Mohamad Awang, 55, maut di tempat kejadian selepas motosikal ditungganginya dirempuh sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) sebaik keluar daripada persimpangan kampung berkenaan.

Rakan mangsa yang enggan dikenali berkata, rumah tersebut baru dimulakan pembinaan beberapa minggu lalu oleh adiknya bagi menggantikan kediaman mangsa  yang sudah uzur.

“Sememangnya arwah terlalu gembira dan sering memberitahu tidak sabar untuk tinggal di rumah barunya itu,” katanya kepada  Sinar Harian.

Jelasnya, sebelum kejadian, mangsa ada memaklumkannya mahu ke bandar, namun beberapa jam kemudian dia dikejutkan dengan berita insiden menimpa rakannya itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Mohamad Nasir Ramli mengesahkan ada menerima laporan kejadian.

Menurutnya, kejadian kira-kira jam 1.20 petang itu dipercayai berlaku apabila MPV terbabit yang datang dari arah Muar menghala ke Pagoh tidak sempat untuk mengelak motosikal ditunggangi mangsa yang baru keluar dari simpang Kampung Temiang menghala ke Muar.

“Ini menyebabkan kereta terbabit merempuh mangsa yang kemudiannya tercampak ke atas jalan.

"Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

“Mayat mangsa dibawa ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) di sini untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarganya,” katanya.

Tambahnya, saksi kejadian diminta tampil untuk membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/johor/lelaki-maut-dirempuh-mpv-1.135000

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my