loading...

Monday, February 25, 2013

Gara-gara mengelak objek



25 Februari 2013
ALOR GAJAH - Gara-gara mengelak objek yang terjatuh dari sebuah kenderaan, seorang pemandu lori kek berdepan detik cemas apabila lori dipandunya terbabas dan berpusing sebelum terbalik di Kilometer 200 Lebuhraya Utara - Selatan, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 12 tengah hari itu, lori dipandu Azman Sulaiman, 47, dari Kuala Lumpur menuju Plentong, Johor Bahru, hilang kawalan selepas mengelak objek yang terjatuh dari sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) dipandu seorang lelaki berusia 52 tahun.

Ketika kejadian, kenderaan MPV berkenaan merempuh besi pengadang lebuh raya menyebabkan barang yang diletak di atas kenderaan berkenaan tercabut dan tercampak ke tengah jalan.

Azman berkata, dia yang memandu di lorong kiri terkejut apabila sebahagian objek berkenaan, dipercayai peralatan sembahyang dari MPV terbabit terjatuh ke atas jalan dan cuba mengelak daripada merempuh barang berkenaan.

“Saya baru sahaja selesai menghantar bekalan kek di beberapa pusat membeli belah di Kuala Lumpur dan dalam perjalanan pulang ke kilang di Plentong. Sebaik barang di atas MPV itu terjatuh, saya cuba menekan brek untuk mengelak, namun lori saya berpusing dan terbalik," katanya.

Menurutnya, selepas terbalik, cermin hadapan lori lima tan yang dipandunya retak dan tercabut sebelum dia bertindak keluar dari lori.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/lori-terbalik-elak-objek-jatuh-1.134364



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my