loading...

Wednesday, February 27, 2013

Maut bertembung lori tangki minyak

Inalillahi wainailaihi rojiun

28 Februari 2013
KUALA LIPIS - Seorang lelaki maut apabila kereta yang dinaikinya bersama dua lagi rakan bertembung dengan sebuah lori tangki minyak dalam satu kejadian kemalangan kira-kira jam 5.45 pagi, kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, kejadian dipercayai berlaku ketika mangsa, Mat Salleh Lateh, 36, bersama dua rakannya, Mohd Safuan Razi, 23, dan Mohd Erlmi Mokhtar, 26, menaiki  Proton Wira  dalam perjalanan dari arah Kelantan menghala ke Kuala Lumpur.

“Sampai di tempat kejadian di Kilometer 16 Jalan Lipis-Benta berhampiran Stesen Radio Televisyen Malaysia (RTM), kereta dipandu Mohd Safuan hilang kawalan dan memasuki laluan bertentangan.

“Dalam masa  sama, sebuah lori tangki minyak dipandu seorang lelaki dari arah Kuala Lumpur menuju ke Kelantan gagal mengelak dan bertembung dengan kereta dinaiki tiga sahabat tadi,” katanya di sini, semalam.

Abdul Razak berkata, Mat Salleh yang duduk di bahagian penumpang hadapan kereta tersepit itu mengalami kecederaan parah di kepala.

Menurutnya, mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian dan mayat mangsa dibawa ke rumah mayat Hospital Lipis untuk dibedah siasat.

“Dua lagi sahabat mangsa serta pemandu lori tangki berkenaan hanya mengalami kecederaan ringan dan menerima rawatan pesakit luar di Hospital Lipis," katanya.

Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 dan saksi kejadian diminta berhubung pegawai penyiasat, Inspektor Johnny James Bujang menerusi talian 09-312 2222 untuk membantu siasatan.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/pahang/padah-bertembung-lori-tangki-1.135177


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my