loading...

Friday, January 11, 2013

Tukang rumah maut

Motosikal RXZ Mohd Ridhuan yang terbakar dalam kemalangan

Inalillahi wainailaihi rojiun

12 Januari 2013
KOTA BHARU- Seorang tukang rumah maut, manakala seorang lagi cedera parah selepas terlibat dalam kemalangan yang membabitkan sebuah motosikal dan kereta di Jalan Jembal, Kampung Tawang, Bachok, di sini, semalam.

Kereta Proton Iswara Areoback remuk


Dalam kejadian pada jam 3.50 pagi itu, mangsa Mohd Ridhuan Muhamad, 26, yang menunggang motosikal jenis Yamaha RXZ, dari arah Tawang, meninggal di tempat kejadian, manakala pemandu Proton Iswara Aeroback dari arah bertentangan, Mohammad Suharnur Hasebullah, 21, mengalami kecederaan di muka dalam nahas itu.

Dua lagi penumpang yang bersama Mohamad Suharnur dalam kereta tersebut, Muhammad Zuhairi Ramli, 19 dan Mohamad Rozaimi Haron, 25, tidak mengalami sebarang kecederaan dan di rawat sebagai pesakit luar.

Adik Mohd Ridhuan, Mohd Saiful, 22 berkata, dia tidak mengetahui tujuan abangnya keluar pada malam kejadian.

“Lagipun kerana sibuk dengan kerja, saya jarang jumpa dia di rumah, tetapi semalam dia ada berbual dengan saya bertanyakan saya balik kerja pada waktu bila, namun saya tidak menyangka pertanyaannya itu merupakan pertanda dia akan pergi buat selamanya.

“Terkejut menerima berita itu dari rakannya yang datang ke rumah, saya bergegas ke tempat kejadian dan melihat mayat abang terbaring kaku kira-kira dalam jarak 20 meter di kawasan saya berdiri. Sebak melihat mayatnya, namun saya gagahkan diri menatap mayatnya buat kali terakhir," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Bachok, Deputi Superintendan Ab. Rahim Che Ghani berkata, mangsa yang meninggal dunia akibat cedera parah pada bahagian leher itu berasal dari Kampung Padang Dalam, Kota Bharu manakala pemandu kereta yang terbabit masih dalam keadaan kritikal ditempatkan di wad Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian.

“Kemalangan itu berlaku apabila motosikal yang ditunggang Mohd. Ridhuan dikatakan masuk kelaluan kanan dan melanggar bahagian hadapan kereta yang dipandu oleh Muhammad Suharnur.

“Keadaan itu menyebabkan berlakunya pertembungan yang kuat secara berhadapan sehingga menyebabkan Mohd. Ridhuan bersama motosikalnya terseret kira-kira 20 meter lalu terbabas sebelum melanggar sebatang tiang elektrik di kawasan yang berdekatan,” katanya.

Ab. Rahim berkata, kedua-dua mangsa sempat diselamatkan sebelum motosikal dan bahagian hadapan kereta berkenaan terbakar.

Beliau berkata, mayat Mohd Ridhuan dihantar ke Hospital HUSM untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarganya untuk urusan pengebumian.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/tukang-rumah-maut-nahas-1.120218




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my