loading...

Monday, January 7, 2013

Remaja maut bertembung Toyota Corolla

Inalillahi wainailaihi rojiun

7 Januari 2013
ALOR GAJAH - Seorang remaja maut ketika menerima rawatan selepas motosikal Honda EX5 yang ditunggang bertembung dengan sebuah kereta di satu selekoh Jalan Gangsa, Durian Tunggal, dekat sini, pagi semalam.

Difahamkan, dalam kejadian kira-kira 7.30 pagi itu, mangsa, Akmal Hakim Salim, 23, dari Batu Berendam ke pekan Durian Tunggal bertembung dengan kereta Toyota Corolla dipandu Ngow Dou Fa, 47, dari arah bertentangan.

Sumber berkata, ketika kejadian mangsa menunggang sendirian sebelum motosikal yang ditunggang hilang kawalan hingga memasuki laluan bertentangan.

Menurutnya, mangsa kemudiannya bertembung dengan sebuah kereta dari selekoh di hadapan.

"Mangsa tercampak jatuh dari motosikal ke tengah jalan dan cedera parah di kepala.

"Mujur tiada kenderaan lain yang melalui jalan itu dan mangsa yang diberikan rawatan awal di tempat kejadian dihantar ke Hospital Melaka namun dilaporkan meninggal dunia selepas sejam menerima rawatan," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin ketika dihubungi mengesahkan kemalangan berkenaan dan mangsa dilaporkan meninggal dunia pada jam 8.45 pagi.

“Mayat dihantar ke Bilik Mayat hospital sama untuk bedah siasat dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/maut-bertembung-kereta-1.118847


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my