loading...

Monday, January 7, 2013

Parah rempuh treler besi


7 Januari 2013
ALOR GAJAH - Seorang lelaki cedera parah selepas kereta pacuan empat roda yang dinaiki merempuh bahagian belakang sebuah treler muatan besi di Kilometer 220.5 Lebuhraya Utara - Selatan, dekat sini, tengah malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 12.45 tengah malam itu, kereta yang dipandu rakan mangsa, Fathi Fahmi Nazwan Md Yunos, 30, hilang kawalan sebelum merempuh belakang sebelah kanan treler berkenaan.

Pemandu treler, Yusli Ponyot, 46, berkata, ketika kejadian dia dalam perjalanan dari Batu Pahat, Johor, menuju ke Kuala Lumpur bersama seorang anaknya sebelum menyedari kenderaan yang dipandunya dirempuh dari belakang.

Menurutnya, dia hanya memandu perlahan berikutan membawa muatan besi yang berat dan hanya berada di laluan kiri.

"Selepas menyedari treler dirempuh dari belakang, saya berhenti di laluan kecemasan dan terlihat sebuah pacuan empat roda sudah remuk di bahagian hadapan," katanya.

Yusli berkata, dia beranikan diri membantu pemandu pacuan empat roda yang tersepit, namun gagal sebelum dibantu oleh seorang lagi pemandu lori yang berhenti.

"Mangsa segera dibawa ke tepi kerana bimbang dirempuh kenderaan lain yang memandu laju dan segera menghubungi Jabatan Pertahanan Awam (JPAM)," katanya di sini semalam.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/parah-rempuh-lori-1.118837


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my