loading...

Wednesday, January 9, 2013

Ibu Hamil nyari maut


9 Januari 2013
Melaka: Seorang ibu hamil yang dipercayai baru pulang menjalani pemeriksaan kandungannya nyaris maut apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) dipandu terbabit dalam kemalangan membabitkan lima kenderaan di Persimpangan Seri Negeri-Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) Ayer Keroh, di sini, semalam.

Difahamkan, dalam kejadian jam 1.10 tengah hari, mangsa berusia lingkungan 30-an yang memandu Toyota Avanza itu dari bandar raya ini menghala ke Ayer Keroh.


Sumber berkata, ketika kejadian kereta MPV itu berada di lampu isyarat di kawasan itu bersama sebuah motosikal yang turut terbabit dalam kemalangan berkenaan.

“Kejadian berlaku apabila sebuah Perodua Myvi yang datang dari Plaza Tol Ayer Keroh dipercayai membelok ke kanan secara tiba-tiba dan melanggar sebuah lagi kereta jenis sama.


“Perlanggaran itu menyebabkan kedua-dua kenderaan berkenaan kemudian melanggar Toyota Avanza dan motosikal terbabit,” katanya di sini, semalam.


Difahamkan, sebuah Honda Civic yang berada di persimpangan berkenaan turut melanggar satu daripada kenderaan berkenaan dan remuk di bahagian depan.

Kata sumber itu, tiada kemalangan jiwa dilaporkan kecuali penunggang motosikal patah kaki dan dihantar ke Hospital Melaka (HM) untuk rawatan lanjut. Sementara itu, Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik negeri, Superintendan Ahmad Adnan Basri ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.


Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Ibuhamilterbabitnahasselamat//Article/index_html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my