loading...

Friday, January 11, 2013

Suami warga Indonesia isteri maut

kemalangan lori dan motosikal


12 Januari 2013
NILAI – Sepasang suami isteri maut setelah motosikal yang dinaiki mereka terlibat dalam kemalangan di Kilometer 276.2, Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) arah selatan, dekat sini, semalam.


Dalam kejadian pada jam 8.10 pagi itu, motosikal jenis Suzuki Shogun 120 yang ditunggang mangsa itu dikatakan terbabas lalu merempuh bahagian belakang sebuah lori satu tan yang diletakkan di laluan kecemasan akibat kerosakan tayar di bahagian depan.

Jurucakap polis berkata, kedua-dua mangsa yang merupakan warga Indonesia berusia 30-an itu maut di tempat kejadian akibat cedera parah di bahagian kepala.

Katanya, mangsa yang tidak dikenal pasti identiti namun dipercayai bekerja kontrak di Seremban manakala isterinya, dikenali Rinaningsih dari Yogyakarta itu dikatakan sedang dalam perjalanan menghala ke selatan.

“Daripada hasil siasatan mendapati, sebaik tiba di tempat kejadian, mangsa dipercayai gagal mengawal motosikal lalu terbabas sebelum merempuh sebuah lori yang diletakkan di laluan kecemasan akibat kerosakan tayar di bahagian depan.

“Rempuhan kuat itu menyebabkan kedua-dua mangsa terpelanting ke atas jalan sebelum ditemui orang ramai dalam keadaan tidak bernyawa,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Menurut jurucakap polis, kemalangan berlaku sebelum sempat mekanik menukar tayar yang rosak pada lori satu tan yang membawa barangan runcit terbabit.

“Ketika itu, kon kecemasan sudah diletakkan sebagai tanda amaran di laluan kecemasan, tetapi mangsa tidak menyedari lalu gagal mengawal motosikal yang ditunggang dan merempuh lori berkenaan.

“Mayat kedua-dua mangsa dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) untuk bedah siasat pada Isnin ini sebelum dituntut ahli keluarga bagi urusan pengebumian,” katanya.

Katanya, polis hanya menemui pasport milik isteri mangsa di tempat kejadian bagaimanapun, identiti mangsa masih belum diketahui setakat ini dan punca kejadian masih lagi dalam siasatan.

“Sehubungan dengan itu, polis meminta saksi kejadian menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Nilai di talian 06-7991222 atau mana-mana balai polis berhampiran bagi membantu siasatan” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang mengesahkan menerima laporan  kejadian berkenaan dan kes ini akan siasat di bawah Seksyen 4(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/suami-isteri-maut-rempuh-belakang-lori-1.120215
hmetro.com.my/articles/Dua-duatercampak//Article


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my