loading...

Monday, January 7, 2013

Gara-gara tayar meletup

Inalillahi wainailaihi rojiun

7 Januari 2013
KUANTAN — Akibat tayar belakang kenderaan pacuan empat roda yang dipandunya meletup, seorang pengurus ladang maut manakala dua anaknya parah selepas terlibat dalam nahas jalan raya dekat Maran, semalam.

Abdul Basid Mohamed Yunus, 44, dari Permatang Badak di sini meninggal dunia semasa menerima rawatan di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh pada pukul 10.30 malam tadi akibat nahas yang berlaku di Kilometer 189 Lebuhraya Pantai Timur, Jalan Kuantan-Maran, petang semalam.

Dua anak mangsa yang cedera parah ialah Nurul Ain Shahirah, 11, dan adiknya, Muhammad Annuar Farhan, 8, kini dirawat di hospital yang sama.

Menurut Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Pahang, Supritendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim, dalam kejadian pada pukul 3.20 petang itu mangsa dan enam anaknya dalam perjalanan dari arah Kuantan menuju ke Maran.

"Tiba di tempat kejadian, dipercayai tayar belakang sebelah kanan kenderaan itu tiba-tiba meletup menyebabkan pemandu hilang kawalan lalu merempuh besi penghadang di tengah jalan sebelum terbalik,” katanya.

Abdul Basid yang mengalami kecederaan parah di kepala kemudian dikejarkan ke hospital untuk rawatan namun disahkan meninggal dunia tujuh jam kemudian.

"Dua anak mangsa yang cedera parah itu masih dirawat di hospital yang sama manakala empat anggota keluarga yang lain tidak cedera,” katanya. — BERNAMA

Al-Fatihah

Sumber:
kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0107&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_08.htm


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my