loading...

Saturday, November 9, 2013

Hilang nyawa pintas lori



Inalillahi wainailaihi rojiun

10 November 2013
JEMPOL 9 Nov. - Seorang pemandu lori warga Bangladesh maut manakala kelindannya cedera selepas kenderaan dinaiki mereka terbalik dalam kemalangan membabitkan tiga buah lori di simpang Lui Selatan malam tadi.

Kemalangan pukul 8.45 malam di Kilometer 30, Jalan Bahau-Kemayan itu menyebabkan Md. Taizuddin Khan, 41, maut di tempat kejadian setelah mengalami kecederaan parah di badan.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Tukiman Seriman berkata, kelindan lori itu merupakan lelaki tempatan berusia 38 tahun cedera ringan dan kini dirawat di Hospital Jempol.

Katanya, kemalangan berlaku apabila lori dipandu mangsa dari arah Kemayan dipercayai cuba memotong sebuah lori.

"Selepas memotong kenderaan itu mangsa cuba masuk ke laluan asal namun bahagian belakang kenderaannya bergesel dengan lori dipotongnya lalu terbabas ke bahu jalan kiri dan hilang kawalan.

"Lori itu kemudian terbalik dan masuk ke laluan bertentangan. Ketika itu muncul sebuah lori lain dan bertembung dengan lori mangsa," katanya ketika dihubungi hari ini.

Tukiman berkata, mangsa yang cedera parah terpaksa dikeluarkan oleh pasukan Bomba dan Penyelamat Balai Bandar Seri Jempol.

Katanya, mangsa yang telah berkahwin dengan wanita tempatan serta mempunyai anak itu baru mengambil bekalan barang makanan mentah untuk jualan.

"Berikutan keadaan lori dipandu mangsa yang terbalik, bekalan barang basah seperti ikan dan sayur-sayuran bertaburan di atas jalan.

"Jenazah mangsa dibawa ke Hospital Jempol untuk bedah siasat sebelum diserahkan kepada keluarganya. Kes ini disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," kata beliau.


Al-Fatihah


Sumber:
utusan.com.my/utusan/Selatan/20131110/ws_02/Warga-Bangladesh-maut-lori-dipandu-terbabas




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my