loading...

Saturday, November 9, 2013

Pemandu lori maut bergesel kontena



9 November 2013
MARAN - Seorang pemandu lori maut dalam satu kemalangan di Kilometer 72.5 Jalan Kuantan-Kuala Lumpur dekat Kampung Luit, kira-kira jam 7 pagi, semalam.

Ketua Polis Daerah Maran, Pemangku Deputi Superintenden, Sulaiman A Hamid berkata, mangsa yang memandu lori muatan makanan ringan mati di tempat kejadian akibat parah di kepala dan kaki kanan.

Menurutnya, mangsa, V Jegathanesan, 30, berasal dari Kuala Lumpur dalam perjalanan ke Pekan ditemani seorang abangnya, V Thana, 31.

“Lori dipandu mangsa dipercayai bergesel selepas melanggar sisi sebelah sebuah lori kontena dari arah bertentangan ketika menuruni laluan berselekoh di lokasi kejadian.

“Perlanggaran menyebabkan lori muatan tiga tan itu terus melanggar bahagian belakang kontena sebelum terbabas lalu merempuh pembahagi jalan.

“Lori berkenaan terhumban ke kawasan paya dekat bahu jalan dan menyebabkan mangsa tersepit sebelum dikeluarkan dengan bantuan bomba dan penyelamat,” katanya.

Sulaiman berkata, mayat dibawa ke Hospital Jengka untuk bedah siasat.

Menurutnya, abang mangsa dan pemandu lori kontena terbabit hanya mengalami kecederaan ringan dan menerima rawatan sebagai pesakit luar.

Berhati-hati ketika melalui lokasi kejadian yang berselekoh terutama pada waktu malam kerana terdapat kerja membaiki kerosakan tebing jalan sedang dilakukan.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/pemandu-lori-maut-bergesel-kontena-1.219040



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my