loading...

Tuesday, July 16, 2013

Remaja maut bertembung Hyundai

Mohamad Nursaiful Mohd Amin maut dalam kemalangan


Inalillahi wainailaihi rojiun

16 Julai 2013
KLUANG - Hasrat seorang remaja berbuka puasa di rumah rakan sekerjanya tidak kesampaian apabila dia maut dalam kemalangan di persimpangan lampu isyarat di Taman Seri Impian, dekat sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, mangsa, Mohamad Nursaiful Mohd Amin, 19, meninggal dunia di tempat kejadian apabila motosikal jenis Yamaha LC ditunggangnya bertembung dengan sebuah kereta jenis Hyundai.

Manakala rakannya, Muhammad Shammer Sait, 18, yang membonceng motosikal bersamanya mengalami kecederaan parah dan sudah dipindahkan ke Hospital Sultanah Aminah (HSA), Johor Bahru selepas mendapat rawatan awal di Hospital Enche’ Besar Hajjah Kalsom Kluang.

Ketua Polis Daerah Kluang, Asisten Komisioner Abdul Majid Mohd Ali ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan memberitahu siasatan lebih terperinci akan dijalankan bagi mengenal pasti punca sebenar kemalangan.

“Kejadian dipercayai berlaku setelah motosikal yang ditunggang oleh Mohamad Nursaiful merempuh sebuah kereta Hyundai yang keluar dari persimpangan lampu isyarat tersebut untuk ke bandar Kluang.

“Akibat rempuhan kuat itu menyebabkan mangsa tercampak ke atas cermin hadapan kereta berkenaan, manakala rakannya turut menghentam bahagian pintu sebelah pemandu.

“Pemandu kereta tersebut masih dalam keadaan trauma akibat kejadian berkenaan. Orang ramai yang menyaksikan kejadian diminta untuk tampil membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kluang,” katanya.

Jenazah Allahyarham Mohamad Nursaiful telah dituntut keluarganya dan dikebumikan di Kota Tinggi, semalam.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/johor/remaja-maut-kemalangan-1.183226



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my