loading...

Wednesday, July 17, 2013

Pelajar SM Seri Lipis maut



Inalillahi wainailaihi rojiun

Tidak sempat buka puasa

17 Julai 2013
KUALA LIPIS - Hasrat seorang remaja meronda di sekitar kampung sementara menanti berbuka puasa berakhir dengan tragedi apabila dia maut dalam satu kemalangan di Kampung Bukit Betong di sini, kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, kejadian membabitkan sebuah motosikal dan sebuah kereta itu berlaku di jambatan Bukit Betong kira-kira jam 7.15 malam.

Menurutnya, mangsa, Mohamad Azzim Firdaus Mohd Rodwan, 18, yang menunggang motosikal Yamaha berseorangan datang dari arah Bukit Betong menuju ke Kampung Aur Gading.

“Sampai di tempat kejadian, mangsa yang juga pelajar tingkatan enam Sekolah Menengah Seri Lipis di sini dipercayai gagal mengawal motosikal yang ditungganginya lalu terjatuh ke laluan bertentangan.

“Dalam masa sama, sebuah kereta Proton Wira yang dipandu seorang lelaki berusia 26 tahun bersama dua penumpang datang dari arah Aur Gading menuju ke Bukit Betong tidak dapat mengelak lalu melanggar mangsa bersama motosikalnya,” katanya.

Abdul Razak berkata, mangsa diseret kira-kira 12 meter dan disahkan meninggal dunia serta-merta di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

“Mayat mangsa dibawa ke Hospital Lipis untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarga untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Bukit Betong.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 dan saksi kejadian diminta berhubung pegawai penyiasat, Inspektor Johnny James Bujang di talian 09-3122222 bagi membantu siasatan,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/tidak-sempat-buka-puasa-1.183369




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my