loading...

Sunday, July 14, 2013

Perodua Myvi bertembung lori tangki


14 Julai 2013
PEKAN – Seorang lelaki yang juga pekerja pam pasir maut selepas kereta yang dipandunya bertembung dengan sebuah lori tangki minyak di selekoh berhampiran simpang Kampung Tanjung Agas, petang semalam.



Dalam kejadian jam 3 petang itu, mangsa, Lew Kam Sang, 49, yang beralamat di Pulai, Johor dikatakan sedang memandu bersendirian ke arah bandar Pekan selepas keluar dari kawasan pam pasir berhampiran tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Yahaya Othman berkata, siasatan awal mendapati kemalangan berpunca daripada Perodua Myvi yang dipandu mangsa masuk ke laluan bertentangan.

Menurutnya, ketika sampai di selekoh tajam berkenaan, kereta mangsa masuk sedikit ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan sebuah lori tangki yang datang dari arah bertentangan.

“Pemandu lori yang terkejut apabila kenderaan mangsa masuk di hadapannya secara tiba-tiba tidak sempat mengelak sebelum merempuh sebelah kanan kereta mangsa.

“Mangsa disahkan meninggal dunia di tempat keja-dian akibat kecederaan parah di kepala manakala pemandu lori berusia 40-an tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya kepada Sinar Harian.

Yahya berkata, kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan mayat mangsa dibawa di Hospital Pekan sebelum dituntut ahli keluarganya.

“Saya ingin mengingatkan orang ramai agar mengambil iktibar kejadian ini seterusnya mementingkan aspek keselamatan ketika berada di jalan raya pada setiap masa.

“Kepekaan kita terhadap amalan berhemah serta keselamatan diri dapat membantu mengurangkan risiko kemalangan jalan raya, sekali gus mewujudkan persekitaran selamat bagi diri dan pengguna jalan raya lain,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/pekerja-pam-pasir-maut-1.1822358



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my