loading...

Monday, July 15, 2013

Kepulangan Jenazah Anak



Inalillahi wainailaihi rojiun

15 Julai 2013
TAMPIN – Hajat seorang remaja untuk pulang ke kampung di Labis, Johor secara senyap-senyap tanpa memaklumkan kepada ayahnya tidak kesampaian apabila dia disahkan maut dalam nahas jalan raya.

Mangsa, Idzuan Hafizi Kussini, 22, meninggal dunia di Hospital Tampin (HT) sejam selepas terbabit kemalangan di kilometer 40, Jalan Tampin-Gemas, Kampung Sungai Dua, dekat sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 3.20 petang itu, mangsa mengalami kecederaan parah selepas motosikal dinaikinya bergesel dengan sebuah kereta jenis Proton Iswara Aeroback dari arah bertentangan.

Kakak sulung mangsa, Nurul Hana Kussini, 28, berkata, adiknya itu ada menghantar pesanan melalui WhatsApp pada hari kejadian memaklumkan ingin pulang ke kampung tanpa memaklumkan kepada ayah mereka.    

Menurutnya, dia tidak bersetuju dengan rancangan adiknya itu dan menasihatkan untuk memberitahu ayah mereka terlebih dahulu.

"Bagaimanapun saya sangat terkejut apabila dimaklumkan adik terbabit dalam kemalangan di Gemencheh dan disahkan meninggal dunia di hospital.

"Jika diikutkan, kali terakhir kami bertemu adalah pada Jumaat lepas dan adik menemani saya membeli barangan dapur. Pada waktu itu adik kelihatan lebih banyak diam berbanding biasa," katanya ketika ditemui di perkarangan
Bilik Mayat HT, dekat sini, semalam.

Bapa mangsa, Kussini Isman, 56, berkata, dia terkejut apabila menerima panggilan kira-kira jam 6 petang menyatakan anaknya maut dalam kemalangan, sedangkan dia baru sahaja menerima panggilan anaknya itu pada jam 1 petang hari sama.

"Arwah yang merupakan anak bongsu sememangnya rapat dengan saya. Kali terakhir kami bertemu adalah semasa arwah pulang ke rumah sempena hari lahir saya pada 14 Jun lalu.

"Kehilangannya benar-benar dirasai lebih-lebih lagi arwah sememangnya seorang anak yang sangat periang dalam keluarga dan sering mendengar kata," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Wooi Kooi Cheang ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian berkenaan dan mangsa yang cedera parah dikejarkan ke HT.

“Bagaimanapun, mangsa disahkan meninggal dunia di HT kira-kira jam 4.49 petang," katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/tak-sempat-pulang-ke-kampung-1.182680



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my