loading...

Monday, August 19, 2013

Maut ketika berkonvoi


Inalillahi wainailaihi rojiun

19 Ogos 2013
KUALA PILAH – Seorang lelaki maut apabila terjatuh daripada motosikal ditungganginya, sebelum dia digilis sebuah pacuan empat roda dari arah bertentangan.

Kejadian berlaku kira-kira 1.45 petang kelmarin di Kilometer 17.5 Jalan Kuala Pilah-Tampin, Johol, dekat sini, apabila mangsa, Mohd Kamal Rulzaman A.Rahim, 35, yang menunggang motosikal jenis Nimota 150 cc sedang berkonvoi dengan beberapa penunggang motosikal lain ke arah Tampin.

Ketua Polis Daerah Kuala Pilah, Superintendan Azmi Abdul Rahim berkata, kemalangan berlaku semasa mangsa dan beberapa penunggang lain melalui selekoh berhampiran sebuah tokong Cina.

“Ketika itu, mangsa sedang menunggang secara berkumpulan ke arah Tampin. Tiba di selekoh kiri jalan berkenaan, mangsa terbabas sendiri akibat hilang kawalan sebelum terjatuh atas laluan bertentangan.

"Mangsa tidak sempat bangun dan dalam masa sama, sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Mitsubisi Triton datang dari arah Tampin ke Kuala Pilah dan melanggar mangsa yang terbaring atas jalan," katanya.

Menurutnya, mangsa maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala dan patah kaki kiri.

"Akibat kejadian itu, mangsa meninggal dunia di tempat kejadian, manakala pemandu kenderaan pacuan empat roda hanya cedera ringan,” katanya.

Azmi berkata, berdasarkan pada alamat tertera di kad pengenalan, mangsa beralamat No.15 Jalan Akasia 3 Taman Acasia, 75350 Melaka dan dikatakan bekerja di Kilang Infineon, Melaka.

“Mayat dibawa ke Hospital Tuanku Ampuan Najihah,  Kuala Pilah untuk bedah siasat," katanya.

Difahamkan, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Kuala Pilah dan Balai Bomba Kuala Pilah turut menghulurkan bantuan semasa kejadian terbabit.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/lelaki-maut-ketika-berkonvoi-1.193181



1 comment:

  1. berita ini adalah ttng suami kwn sya noormaslina..takziah tuk beliau sekeluarga.semoga maslina byk kn bsabar n tabah mnghadapi dugaan ini.alfatihah tuk arwah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my