loading...

Wednesday, August 21, 2013

Pemandu maut rakan parah



Inalillahi wainailaihi rojiun

21 Ogos 2013
BATU PAHAT - Seorang lelaki maut manakala rakannya cedera parah apabila kereta yang dinaiki merempuh bahagian belakang sebuah lori di Kilometer 112 Lebuhraya Utara Selatan (Plus) Pagoh-Yong Peng, dekat sini, awal pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Din Ahmad berkata, dalam kejadian kira-kira jam 5.30 pagi itu, kenderaan jenis Proton Wira dinaiki mangsa yang maut, Alifaizal Zainal, 30, bersama rakannya,  Mohd Fairuz, 29, dalam perjalanan pulang dari Johor Bahru menuju ke Pagoh.

Namun, sebaik tiba di lokasi kejadian kenderaan tersebut dikatakan gagal mengelak lalu merempuh belakang sebuah lori yang bergerak di lorong kiri lebuh raya terbabit.

“Akibat rempuhan itu kereta dan lori terbabit terhenti di tengah jalan sebelum datang sebuah lagi lori dari arah belakang yang gagal mengelak dan terus merempuh kereta terbabit.

“Pemandu kereta itu maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan, manakala penumpang pula cedera parah serta dikejarkan ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF), Muar untuk rawatan lanjut,” katanya.

Manakala Din berkata, pemandu kedua-dua lori tersebut tidak mengalami sebarang kecederaan.

“Mayat mangsa dibawa ke HPSF untuk proses selanjutnya dan siasatan masih diteruskan. Kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

“Orang ramai dinasihati untuk lebih berhati-hati ketika memandu di jalan raya bagi mengelak daripada terbabit dalam kemalangan,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/lelaki-maut-rakan-parah-1.194088



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my