loading...

Tuesday, August 20, 2013

Treler rempuh rumah di Kampung Durian Tawar



20 Ogos 2013
BERA - Dua keluarga mengalami kerugian hampir RM100,000 apabila sebuah treler merempuh rumah mereka di Kilometer 18, Kampung Durian Tawar berdekatan pondok polis, kira-kira jam 2.15 petang semalam.

Mangsa, Sapura Ismail, 36, berkata, semasa kejadian, dia sedang duduk di sofa berdekatan pintu masuk sambil membaca SMS dihantar kakaknya.

Menurutnya, semasa menoleh ke arah luar, dia melihat treler itu meluru laju ke arah rumahnya menyebabkan dia tidak sempat melarikan diri.

“Saya nampak treler itu meluru laju merempuh bahagian rumah jiran. Sedar-sedar saya sudah tersepit antara dinding dan rak TV. Saya tak boleh keluar kerana hampir separuh kayu menimpa daripada aras pinggang hingga kaki saya,” katanya.

Sapura berkata, mujur pada ketika itu dia sedang memegang telefon bimbit dan cuba menelefon suaminya walaupun dalam keadaan masih trauma, sementara dua anaknya tiada kerana berada di sekolah.

Sementara itu, pemilik kedai runcit dikenali sebagai Yap berkata, ketika kejadian, dia dan bapanya berada di dalam kedai kerana menerima bekalan roti baru.

Katanya, kejadian itu turut membabitkan kereta dan tiga motosikal di situ.

“Lori roti yang diletak di hadapan kedai juga dirempuh, tetapi nasib baik pemandu lori itu berada dalam kedai. Kalau tidak, mungkin dia boleh cedera sebab lori itu tercampak dan terbalik,” katanya


Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/treler-rempuh-rumah-1.193648



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my