loading...

Saturday, August 24, 2013

Pemandu lori maut



24 Ogos 2013
BATU PAHAT – Seorang pemandu maut setelah lori satu tan yang dipandunya terbabit dalam kemalangan di Kilometer 76, Lebuh raya Utara Selatan (PLUS).

Kejadian kira-kira jam 11.10 pagi berhampiran Ayer Hitam–Machap itu menyebabkan mangsa, See Lam, 73, maut di lokasi akibat kecederaan parah di bahagian badan serta kepala.

Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Din Ahmad berkata, mangsa bersama dengan seorang kelindan yang identiti mangsa masih disiasat, dipercayaiadalam perjalanan dari Muar menuju ke arah Johor Bahru.

Menurutnya, ketika menghampiri lokasi kejadian, lori yang dipandu mangsa  dipercayai hilang kawalan dan melanggar pengadang di sebelah kanan  sebelum kenderaan berkenaan terbalik.

“Mayat mangsa dibawa ke Hospital Sultanah Nora Ismail (HSNI) Batu Pahat untuk dibedah siasat sebelum dituntut oleh ahli keluarganya,” katanya.

Din berkata, kelindan lori berkenaan yang berumur sekitar 40an itu juga cedera parah dan kini dirawat di HSNI.

Katanya, punca kejadian masih dalam siasatan.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 41, Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 .

"Sesiapa yang melihat atau mempunyai maklumat diminta untuk tampil bagi membantu siasatan.

“Bagi mengelakkan kejadian kemalangan seperti ini berlaku, orang awam dinasihatkan supaya memandu kenderaan secara berhemah dan lebih berhati-hati,” katanya

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/johor/kemalangan-pemandu-lori-maut-1.195081



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my