loading...

Saturday, August 17, 2013

Polis Maut Dirempuh MPV


Inalillahi wainailaihi rojiun

18 Ogos 2013
Shah Alam: Seorang anggota polis yang dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Saujana Putra, dekat sini, maut selepas motosikal Yamaha LC ditunggangnya dirempuh kenderaan pelbagai guna (MPV) di Kilometer 10.5 Lebuhraya Persekutuan menghala ke Kuala Lumpur, awal pagi semalam.

Kemalangan jam 3.40 pagi itu menyebabkan Koperal Johari Mohamad, 36, yang bertugas di Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Utara, cedera parah di kepala serta dada dan disahkan meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang.

Difahamkan, mangsa yang bertugas 24 jam mahu pulang sebentar ke rumah sebelum menyambung tugasan di IPD Klang Utara.

Selain mangsa, pemandu MPV terbabit, seorang lelaki berusia 41 tahun, kini dilaporkan koma, manakala tiga lagi penumpang lelaki hanya cedera ringan.

Ketua Trafik dan Ketenteraman Awam Shah Alam Deputi Superintendan Goh Lee Shen berkata, kemalangan dipercayai berlaku apabila MPV dipandu laju dan terbabas sebelum merempuh motosikal.

Menurutnya, pengguna lebuh raya yang melalui laluan itu segera menghubungi ambulans untuk membawa mangsa dan pemandu MPV terbabit ke hospital untuk rawatan kecemasan.

“Rempuhan kuat menyebabkan mangsa tercampak dan terseret beberapa meter. Pasukan perubatan mengesahkan mangsa meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital,” katanya.

Orang ramai yang menyaksikan kemalangan diminta tampil membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/MPVdipandulajurempuhmotosikalpolis/MA/Article/index_html



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my