loading...

Friday, August 16, 2013

Atlet silat Sukma maut


Inalillahi wainailaihi rojiun

16 Ogos 2013
MELAKA: Selepas kehilangan bintang hoki negara Chua Boon Huat sekali lagi perkembangan sukan negeri terbabit dikejutkan dengan insiden meragut nyawa atlet silat Sukan Malaysia (Sukma) Nur Muhamad Basri 16, yang terbabit kemalangan di persimpangan Masjid Al Azim, Peringgit, semalam.

Allahyarham yang menunggang motosikal dari Masjid Al Azim menuju ke rumahnya di Peringgit maut manakala rakannya Raihan Shah Razali Shah 15 , parah selepas bertembung dengan kereta dari arah Melaka Sentral ke bandar Muar.

Setiausaha Persatuan Silat Seligi Putra Melaka (PSSP), Abd Razak Abd Aziz berkata, pemergian Allahyarham kehilangan besar buat sukan silat olahraga negeri dan negara.

Menurutnya, kejayaan besar Allahyarham muncul peserta terbaik kejohanan silat remaja kebangsaan ke-7 2011 serta juara Kejohanan Dunia Melayu Dunia Islam (DMDI) 2012 di Melaka.

Katanya, dia juga adalah satu-datu mutiara cemerlang yang digilap persatuan sebagai pelapis jaguh dunia kelahiran Hang Tuah menyamai pencapaian legenda kebanggaan Melaka, Ahmad Wardi Salim

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/AtletsilatSukmamaut/Article/index_html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my