loading...

Wednesday, October 2, 2013

Isteri maut depan mata



Inalillahi wainailaihi rojiun


2 Oktober 2013
PORT DICKSON - Seorang lelaki menyaksikan sendiri isteri kesayangannya menghembuskan nafas akhir dalam satu kemalangan di hadapan sebuah stesen minyak di Bandar Springhill, kira-kira jam 7.45 pagi semalam.

Mangsa, Khairol Barriah Che Som, 50, yang bertugas di Institut Latihan dan Kefahaman Islam (ILMI), mengalami kecederaan parah hampir keseluruhan badan, maut di tempat kejadian apabila motosikal ditungganginya bertembung dengan sebuah lori yang secara tiba-tiba membelok ke kanan.

Menurut Muhammad Rosli, 52, semasa kejadian, dia dan isterinya ke tempat kerja di Port Dickson secara berasingan.

“Saya menaiki kereta manakala dia menunggang motosikal. Sebelum bertolak ke tempat kerja, saya ada memberitahu isteri agar sama-sama menaiki kereta, namun dia menolak kerana menurutnya dia mahu menguruskan beberapa perkara yang mana lebih mudah jika dia menaiki motosikal.

“Kami bertolak dari rumah bersama, dia berada di hadapan saya, manakala menaiki kereta mengekorinya dari belakang.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, tiba-tiba ada sebuah lori dari arah bertentangan membelok ke kanan dan berlaku pertembungan walaupun isteri saya sempat membrek motosikalnya,” katanya ketika ditemui di Rumah Mayat Hospital Port Dickson, semalam.

Muhammad yang bekerja sebagai penyelia di sebuah hotel di sini berkata, dia segera memberhentikan keretanya sejurus melihat kejadian itu.

"Saya terus memangku dia dan keadaannya amat parah. Hanya ALLAH sahaja yang tahu perasaan saya ketika itu. Namun, saya reda dengan ketentuan ini," katanya.

Sementara itu, difahamkan pemandu lori berkenaan tidak mengalami sebarang kecederaan namun masih terkejut dengan insiden berkenaan.

Jenazah khairol Barriah dituntut ahli keluarga dan dibawa pulang ke rumahnya Taman Gadong Jaya untuk urusan pengebumian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superitendan Abd Wahab Harun berkata, kejadian berlaku di kilometer 15.4 Jalan seremban melibatkan sebuah lori pasir yang dipandu seorang lelaki berusia 23 tahun dengan sebuah motosikal yang di tunggang mangsa.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/isteri-maut-depan-mata-1.207624



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my