loading...

Monday, September 30, 2013

Remaja maut



30 September 2013
KUANTAN - Seorang pemuda maut selepas kereta jenis Perodua MyVi yang dipandunya terbabas di Kilometer 80.4 Jalan Kuala Lumpur-Kuantan dekat Taman Hijau Karak, awal pagi ini.

Mangsa, Chan Ka Fei, 18, dari Taman Bunga Raya, Karak, mati di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan.

Pemangku Penguatkuasa Tadbir/Trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Pahang, Asisten Superitendan Zainalabidin Othman berkata, dalam nahas pada 5.30 pagi itu, mangsa memandu sendirian dari arah Bentong ke pekan Karak.

"Di tempat kejadian, mangsa dipercayai terbabas ke kiri jalan sebelum melanggar tunggul kayu dan keretanya terbalik di atas jalan,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Sementara itu, beliau berkata, seorang murid Tahun Enam terbunuh selepas motosikal yang ditunggangnya bertembung sebuah kereta di Kilometer 1 Jalan Terpai-Pekan pada kira-kira 9.30 pagi.

Zainalabidin berkata, dalam kejadian itu, pemandu kereta terbabit Roslan Ya’acob, 47, dan isterinya, 40-an, dalam perjalanan dari arah Temerloh menuju Pekan.

"Sampai tempat kejadian, tiba-tiba motosikal mangsa yang ditunggang laju telah masuk ke laluan bertentangan lalu bertembung kereta tersebut.

"Mangsa mati di tempat kejadian manakala pemandu dan isterinya hanya cedera ringan serta dihantar ke Klinik Kesihatan Chini untuk rawatan lanjut,” katanya.

Beliau berkata, siasatan awal mendapati mangsa tidak memakai topi keledar atau memiliki lesen memandu yang sah semasa kejadian.

Katanya, kedua-dua kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. - Bernama


Sumber:
kosmo.com.my/
sinarharian.com.my/edisi/pahang/remaja-maut-langgar-tunggul-1.206924



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my