loading...

Monday, February 18, 2013

Rempuhan U-turn


18 Februari 2013
REMBAU – "Saya terkejut tiba-tiba kereta di hadapan saya mahu buat U-turn," kata pemandu lori, A.Vickness, 23, yang terbabit dalam kemalangan di pekan Pedas, dekat sini, semalam.

Menurutnya, dia sempat membunyikan hon sebaik saja melihat kereta Perodua Kelisa di hadapannya mahu membuat pusingan U.

“Saya sempat membunyikan hon kerana terkejut, tetapi tidak sempat mengelak lalu merempuhnya,” katanya.

Dalam kejadian kira-kira 1.45 petang itu, Vickness dalam perjalanan dari arah Tampin menuju ke Seremban untuk menghantar muatan 11 ekor lembu di Kampung Ulu Rantau, Sungai Gadut. 

Katanya, ketika itu dia ditemani abangnya dan hanya memandu secara perlahan sahaja memandangkan dia membawa muatan yang berat.

“Bagaimanapun, secara tiba-tiba ada kereta di hadapan yang ingin membuat pusingan dan saya tidak sempat mengelak. Selepas berlanggar, saya cepat-cepat keluar bagi melihat keadaan mangsa.

“Saya cemas dan kini masih lagi terkejut dengan kejadian ini" katanya.

Vickness berkata, tiga penumpang dalam Perodua Kelisa itu dikejarkan ke Hospital Tuanku Ja'afar, Seremban untuk rawatan lanjut.

Difahamkan, pemandu berkenaan bersama dua anaknya selamat, bagaimanapun masih trauma dengan kejadian itu.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/terkejut-tiba-tiba-dia-buat-u-turn-1.132211


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my