loading...

Monday, February 18, 2013

Remaja maut bertembung Saga

Inalillahi wainailaihi rojiun

18 Februari 2013
KOTA TINGGI – Seorang remaja maut apabila motosikal yang ditunggangnya berlanggar dengan sebuah kereta dalam kemalangan di Kilometer 51 Jalan Sungai Rengit–Kota Tinggi, di sini, semalam.

Kejadian kira-kira jam 10.05 malam itu menyebabkan Mohd Fitri Zamali, 19, dari Kampung Sungai Sembilang, di sini, meninggal dunia di tempat kejadian kerana mengalami cedera parah di bahagian kepala.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Mohd Nor Rasid berkata, siasatan awal pihaknya mendapati mangsa yang menunggang motosikal Honda EX5 dipercayai memasuki laluan bertentangan sebelum bertembung dengan kereta Proton Saga dinaiki sebuah keluarga dari Felda Air Tawar 4, di sini.

“Kereta Proton Saga itu daripada arah Sungai Rengit menuju ke Kota Tinggi, manakala motosikal terbabit dari arah Kota Tinggi. Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian, manakala pemandu dan tiga penumpang kereta Proton Saga dikejarkan ke Hospital Kota Tinggi (HKT) untuk menerima rawatan lanjut.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan,” katanya kepada Sinar Harian ketika dihubungi untuk mengesahkan kejadian, di sini, semalam.

Sementara itu, abang mangsa, Misrul Nizam, 29, berkata, adiknya ada memberitahu rakan-rakan bahawa pertemuan pada minggu ini merupakan yang terakhir sebelum Mohd Fitri maut dalam kejadian terbabit.

Katanya, Allahyarham yang merupakan anak bongsu daripada tiga beradik itu juga tidak menunjukkan sebarang tanda perubahan.

“Arwah tidak bercakap apa-apa dengan kami dan berkelakuan seperti biasa sahaja, namun rakannya ada memberitahu saya bahawa arwah ada memberitahu ini adalah minggu terakhir mereka berjumpa.

“Saya mendapat berita kejadian ini daripada salah seorang saudara yang memberitahu adik terlibat dengan kemalangan. Ketika sampai ke tempat kejadian saya melihat adik sudah tidak bernyawa dan mayatnya juga telah ditutup dengan surat khabar,” katanya.

Jenazah Allahyarham Mohd Fitri akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sungai Sembilang, di sini.

Al-Fatihah


Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/johor/remaja-maut-motosikal-bertembung-dengan-kereta-1.132133


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my