loading...

Tuesday, February 19, 2013

Maut ke tempat kerja



Inalillahi wainailaihi rojiun

19 Februari 2013
KUALA PILAH – Seorang pekerja kilang cendawan Ulu Bendul, maut selepas motosikal yang ditunggangnya merempuh sebuah lori tanpa muatan di sini, awal pagi semalam.

Mangsa, Shahidan Abdullah, 34, beralamat di Kampung Rembang Panas Juasseh, meninggal dunia di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan teruk di bahagian kepala dan badan, manakala pemandu lori terbabit tidak mengalami kecederaan.

Ketua Polis daerah Kuala Pilah, Superintendan Azmi Abdul Rahim berkata, insiden itu berlaku di kilometer 27 Jalan Seremban-Kuala Pilah, kira-kira jam 10 pagi.

“Mangsa yang menunggang motosikal Yamaha jenis LC 135 sendirian datang dari arah Kuala Pilah menuju ke arah Seremban. Mangsa difahamkan hendak ke tempat kerjanya di kilang Cendawan Ulu Bendul.

“Kemudian, setibanya di selekoh tajam jalan, sebuah lori dari arah Seremban hendak masuk ke simpang kanan jalan terbabit, tanpa perasan mangsa dari arah Kuala Pilah.

“Akibatnya, rempuhan kuat berlaku di mana mangsa tidak sempat mengelak lori terbabit lalu melanggar bahagian lampu kiri bahagian depan lori hingga menyebabkan mangsa tercampak ke atas jalan raya, " katanya.

Mayat mangsa yang masih bujang dan berasal di Bukit Piatu Melaka dibawa ke Hospital Tuanku Ampuan Najihah (HTAN) untuk dibedah siasat.

Azmi berkata,  pemandu lori, Kim Pow@Chin Kim Pow, 63, yang memandu secara bersendirian beralamat di Taman Pilah akan disiasat di bawah seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sementara itu, Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) yang diketuai, Mohd Faizal Abdul Razak menerima panggilan daripada orang awam jam 9.40 pagi semalam.

Menurutnya, setibanya di tempat kejadian jam 9.50 pagi, mangsa sudah terbaring di atas jalan raya.

“Kami tiba di sana, mangsa sudah tidak bernyawa. Selang beberapa minit kemudian, pihak HTAN tiba lalu mengesahkan mangsa sudah meninggal dunia,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/maut-ketika-ke-tempat-kerja-1.132580


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my