loading...

Thursday, February 21, 2013

Pelajar maut rempuh belakang treler


Inalillahi wainailaihi rojiun

21 Februari 2013
KUANTAN-  Seorang pelajar maut selepas motosikal yang ditungganginya merempuh belakang sebuah treler yang diletakkan di bahu jalan di Jalan Pintasan Kuantan dekat Indera Mahkota, di sini awal pagi kelmarin.

Dalam kemalangan kira-kira jam 2.40 pagi itu, mangsa, Mohammad Naim Alimi, 19, dari Kampung Tiram, di sini parah di kepala dan meninggal dunia di tempat kejadian akibat rempuhan yang kuat.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri,  Superintendan  Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata,  mangsa dipercayai menunggang dalam perjalanan dari arah Gambang menghala ke Pelabuhan.

Menurutnya, sampai tempat kejadian, mangsa dipercayai gagal mengawal motosikalnya lalu  terlanggar bahagian belakang sebelah kanan treler terbabit.

"Siasatan awal  mendapati mangsa memiliki lesen memandu yang sah serta memakai topi keledar ketika kejadian.

“Punca sebenar kemalangan yang meragut nyawa pelajar itu masih dalam siasatan dan disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Justeru beliau menasihatkan penunggang supaya lebih berhati-hati sekiranya menunggang pada awal pagi kerana berkemungkinan berlaku halangan penglihatan akibat cuaca berkabus dan sebagainya.

“Pada masa yang sama, pemilik kenderaan yang diletakkan di bahu jalan diminta supaya memasang isyarat atau tanda jelas sekiranya berlaku kerosakan supaya disedari pengguna jalan yang lain,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/pahang/pelajar-maut-motosikal-langgar-belakang-lori-1.133113



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my