loading...

Wednesday, February 20, 2013

Pondok jurutol ranap dirempuh kereta


20 Februari 2013
SEREMBAN –  Sebuah pondok jurutol di Plaza Tol Senawang di sini ranap dirempuh sebuah kereta Perodua MyVi pagi semalam.


Kejadian kira-kira jam 5.45 pagi itu dipercayai berlaku apabila kenderaan terbabit yang dinaiki oleh sepasang suami isteri bersama anak mereka berusia enam bulan dari arah lebuh raya tiba-tiba hilang kawalan sebelum merempuh sebuah pondok tol di lorong tunai.

Rempuhan itu mengakibatkan pondok tol terbabit musnah 100 peratus, namun tiada kemalangan jiwa dilaporkan berikutan ketika kejadian tiada jurutol dalam pondok berkenaan.

Malah mangsa yang dipercayai mahu pulang ke rumahnya di Taman Seremban Jaya juga tidak mengalami sebarang kecederaan.

Seorang jurutol, Bainun Yaakob, 50, berkata, ketika kejadian dia baru setengah jam sampai ke tol terbabit untuk memulakan tugasnya pada jam 6 pagi.

“Saya berada di dalam bangunan plaza tol bersama seorang rakan dan kami tiba-tiba dikejutkan dengan bunyi dentuman kuat seperti bunyi rempuhan.

“Saya ingatkan kemalangan antara kenderaan dan saya pun turun ke bawah bagi melihat apa yang berlaku dan tidak sangka sebuah pondok tol tunai roboh dirempuh sebuah kereta,” katanya.

Menurutnya, sejak 26 tahun bekerja di situ, sudah empat kali kejadian rempuhan tol berlaku.

Bainun berkata, kejadian seumpama itu mengundang rasa bimbang pekerja jurutol kerana ia boleh menjejaskan keselamatan mereka.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/pondok-tol-ranap-dirempuh-1.132744


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my