loading...

Tuesday, September 3, 2013

Tragedi pulang sambut hari keluarga


Inalillahi wainailaihi rojiun

3 September 2013
BESUT 2 Sept. - Sepasang suami isteri adalah antara tiga yang maut dalam nahas melibatkan sebuah kereta dan van di Kilometer 88, Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu berhampiran Kampung Gong Penaga, Jabi di sini petang semalam.


Kemalangan kira-kira pukul 2.50 petang itu turut mengakibatkan anak tunggal pasangan itu yang berusia empat bulan, Mohd. Iqbal Jefri patah tangan kanan dan luka di seluruh badan.

Bayi itu kemudian dikejarkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu untuk menerima rawatan dan dilaporkan stabil.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Kamaruddin Mohd. Zakaria berkata, ibu bayi itu, Rubiah Ismail, 37, cedera parah dan meninggal dunia di tempat kejadian manakala suaminya Jefri Othman, 38, yang memandu kereta Perodua Kancil dan pemandu van, Ng Piah Huat, 67, meninggal semasa dirawat di Hospital Besut.

"Pemandu van itu meninggal dunia ketika dirawat kira-kira pukul 4.30 petang dan tidak lama kemudian disusuli Jefri," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Menurutnya, kemalangan dipercayai berlaku apabila van dipandu Piah Huat dari arah Kuala Terengganu menuju Jerteh gagal memotong sebuah kenderaan lalu bertembung dengan kereta Kancil dinaiki tiga sekeluarga itu dari arah bertentangan.

Beliau berkata, rempuhan kuat menyebabkan ketiga-tiga mereka tersepit dalam kenderaan masing-masing dan polis meminta bantuan Bomba dan Penyelamat Jerteh untuk mengeluarkan mereka.

Katanya, pasangan suami isteri itu berasal dari Blok J, Perkampungan Cenderawasih, Kuantan, Pahang manakala Piah Huat dari Jalan Kebun Sultan, Kota Bharu, Kelantan.

Pasangan itu dikatakan dalam perjalanan balik dari Kota Bharu selepas menghadiri hari keluarga anjuran syarikat tempat Jefri bekerja, Jump Retail Sdn. Bhd. berpejabat di Kuantan.


Al-Fatihah

Sumber:
utusan.com.my/utusan/Jenayah/20130903/je_02/Suami-isteri-antara-tiga-maut
nst.com.my/nation/general/three-killed-in-car-van-crash-1.348301



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my