loading...

Monday, September 2, 2013

Kepala digilis motosikal



Inalillahi wainailaihi rojiun

2 September 2013
BALING - Seorang remaja maut dalam keadaan mengerikan apabila kepalanya parah akibat digilis oleh sebuah motosikal dalam kejadian kemalangan di Jalan Baru Kampung Padang, Kuala Pegang kira-kira jam 6 petang, kelmarin.

Mangsa, Mohamad Hafiz Abdul Wahab, 16, dari Kampung Charok Bemban, Mukim Pulai, maut ditempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala dan badan.

Ketua Polis Daerah Baling, Superintendan Mat Daud Mat Hassan berkata, mangsa yang juga penunggang motosikal terbabas seterusnya terjatuh di laluan bertentangan.

Menurutnya, mangsa kemudiannya digilis oleh sebuah motosikal lain yang datang dari arah bertentangan jalan tersebut.

“Mangsa bersama lebih kurang 15 penunggang motosikal lain dari arah Kampung Padang- Kampung Tas, manakala penunggang motosikal yang melanggar itu dari arah Kampung Tas- Kampung Padang.

“Kita percaya, mangsa tergesel dengan penunggang motosikal lain yang juga rakan-rakannya sebelum terjatuh di laluan bertentangan,” katanya.

Mat Daud berkata, penunggang motosikal yang melanggar mangsa hanya mengalami kecederaan ringan dan mendapat rawatan sebagai pesakit luar.

Mayat mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Baling untuk dibedah siasat sebelum dituntut oleh ahli keluarganya. Mangsa yang juga pelajar Sekolah Kebangsaan Syed Abu Bakar selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Charuk Bemban kira-kira jam 3 pagi, semalam.

Mat Daud berkata, pihaknya berharap agar ibu bapa memantau pergerakan anak-anak bagi mengelak berlakunya kejadian tidak dingini.

“Kita mendapat banyak aduan mengenai jalan terbabit yang sering digunakan untuk melakukan aktiviti lumba haram dalam kalangan remaja. Keadaan ini bukan sahaja mengancam nyawa mereka, tetapi pengguna lain,” katanya.

Kes disiasat mengikut seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan, memandu sehingga mengakibatkan kematian.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/remaja-maut-kepala-digilis-motosikal-1.197774




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my