loading...

Saturday, September 7, 2013

Maut motosikal bergesel treler



7 September 2013
KUANTAN – Seorang penunggang motosikal, G Venayagam, 52, maut dipercayai bergesel dengan treler dalam satu kemalangan di Jalan Sungai Lembing, dekat Indera Mahkota, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.10 pagi itu, lelaki berkenaan dilihat menunggang motosikalnya di laluan sama dengan treler terbabit sebelum bergesel dan jatuh di tengah jalan.

Seorang saksi, M Karthik, 18, yang ditemui berkata, dia berlari ke arah jalan raya selepas  terdengar bunyi kuat dan mendapati seorang lelaki sudah terlentang di atas jalan raya manakala motosikalnya terseret 10 meter dari mangsa.

Katanya, ketika itu orang ramai mengerumuni lelaki terbabit manakala pemandu lori dilihat memberhentikan kenderaannya.

“Pemandu lori sempat turun dan melihat  keadaan mangsa tapi beberapa minit  selepas itu, dia menaiki lori dan meninggalkan tempat ni,” katanya.

Bagaimanapun katanya, lelaki itu disahkan meninggal dunia selepas kakitangan kesihatan membuat pemeriksaan.

Sementara itu, Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dab Trafik, Superintendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, siasatan awal yang dijalankan mendapati kejadian membabitkan tiga kenderaan membabitkan motosikal, kereta dan lori.

Menurutnya, mangsa yang beralamat di Lorong Kampung Padang, Jalan Sungai Lembing, menunggang motosikal menghala dari arah Kuantan ke Sungai Lembing.

Beliau berkata, mangsa ketika itu dipercayai cuba mencelah di tengah deretan kenderaan di lorong kiri dan kanan lalu bergesel dengan kereta di sebelah kanan sebelum terjatuh di bawah lori yang berada di lorong kiri.

“Mangsa digilis treler berkenaan dan meninggal dunia di tempat kejadian. Mayat mangsa di bawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan untuk siasatan lanjut sebelum dituntut keluarga,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/maut-bergesel-dengan-treler-1.199653



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my