loading...

Thursday, September 5, 2013

4 anggota Imigresen cedera



5 September 2013
SEREMBAN – Empat anggota Jabatan Imigresen negeri cedera selepas van yang dinaiki mereka terlibat dalam satu kemalangan dengan sebuah kereta di Jalan Pantai – Seremban, dekat sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 pagi itu, van dinaiki anggota Imigresen itu dalam perjalanan pulang ke Seremban selepas menghantar beberapa warga asing ke Depoh Tahanan Imigresen di Lenggeng.

Jurucakap polis berkata, van berkenaan dikatakan bertembung dengan sebuah kereta jenis Proton Saga Aeroback yang dinaiki tiga lelaki.

“Sebaik tiba di satu selekoh, sebuah kereta jenis Proton Saga Aeroback dari arah bertentangan tiba-tiba terbabas dan masuk ke laluan bertentangan sebelum bertembung van terbabit.

“Rempuhan kuat itu menyebabkan anggota Imigresen berusia 20 hingga 35 tahun dalam van cedera. Dua penumpang kereta berusia 20-an turut cedera,” katanya di sini, semalam.

Menurutnya, penumpang hadapan kereta Proton Aeroback, turut tersepit dan anggota bomba mengambil masa kira-kira 15 minit mengeluarkan mangsa.

“Tiga anggota Imigresen hanya mengalami cedera ringan manakala seorang lagi terpaksa dirawat di Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJ) akibat kecederaan di bahagian belakang.

“Dua penumpang kereta itu turut dirawat di HTJ akibat kecederaan di kepala dan badan namun keadaan mereka dilaporkan stabil,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusof Awang, mengesahkan kejadian itu berkata, punca sebenar kejadian masih lagi dalam siasatan.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/empat-anggota-imigresen-cedera-1.198823



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my