loading...

Tuesday, September 3, 2013

Remaja berbasikal maut


3 September 2013
BANDARAYA MELAKA - Seorang lelaki tidak menyangka mayat remaja yang terbaring atas jalan selepas basikal ditunggangi dilanggar sebuah kereta, adalah saudaranya sendiri.


Dalam kejadian kira-kira 6.15 petang kelmarin, Jeffrey Tan, 15, maut di persimpangan Jalan Kota Laksamana, ketika mahu ke kedai kopi milik bapanya yang tidak jauh dari rumahnya dekat Kota Laksamana di sini.

Saksi, Wang Tun Jeow, 37, berkata, sebelum kejadian, dia melihat sekumpulan remaja lelaki berbasikal di simpang taman berkenaan dari jauh, selepas menutup kedai makannya  yang  terletak kira-kira 10 meter dari lokasi kemalangan.

“Tetapi seorang daripada mereka tiba-tiba menekan brek basikal hingga tayar belakangnya terangkat dan terjatuh. Ketika itu juga saya nampak sebuah kenderaan berada di situ berhenti,” katanya.

Bagaimanapun, Tun Jeow berkata, dia hanya menyedari mangsa kemalangan itu adalah saudaranya apabila melihat seorang lelaki yang juga saudara mereka menghampiri remaja yang terbaring atas jalan.

“Apabila mendekati mangsa, saya sungguh terkejut kerana melihat seorang remaja sudah terbaring kaku di situ. Saya tidak sangka mangsa adalah saudara saya sendiri,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian kelmarin.

Sementara itu, menurut sumber polis, basikal mangsa kemudian berlanggar dengan sebuah kereta jenis Nissan Latio yang dipandu seorang lelaki berusia 34 tahun.

"Akibat perlanggaran itu, mangsa cedera parah dan meninggal dunia di tempat kejadian," katanya.

Menurutnya, mayat mangsa kemudian dihantar ke Hospital Melaka, di sini untuk bedah siasat.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik negeri, Superintendan Noh Che Pa mengesahkan kejadian.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/remaja-maut-kena-langgar-1.198155



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my