loading...

Thursday, September 5, 2013

Terbalik rempuh tiang elektrik



Inalillahi wainailaihi rojiun

6 September 2013
TAMPIN – “Saya tidak mampu berbuat apa-apa sebaik menyedari kereta saya akan merempuh tiang elektrik di tepi jalan selepas melalui selekoh,” luah mangsa kemalangan, Yuzair Khairudin, 24, ketika ditemui di kilometer 10, Jalan Tampin-Gemas, dekat sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 10 pagi itu, mangsa dipercayai dalam perjalanan dari rumah sahabatnya di Tampin menuju ke tempat kerjanya iaitu sebuah kedai yang terletak di dalam Kem Syed Sirajudin, Gemas.

Menurutnya, dia jarang menggunakan laluan berkenaan kecuali ketika ingin pulang ke kampung halamannya di Selangor memandangkan dia kini menetap di Gemas Baru, Segamat, Johor kerana lebih dekat dengan tempat kerjanya.

“Kejadian ini berlaku dalam sekelip mata apabila saya gagal mengawal kereta selepas melalui selekoh.

"Ketika itu, saya lihat jalan berkenaan seolah-olah beralun. Malah, selepas terbabas ke bahu kiri jalan kereta saya berpusing sekali dan terbalik sebelum merempuh tiang elektrik," katanya kepada Sinar Harian.

Yuzair berkata, dia tidak cedera dan berjaya menyelamatkan diri dengan keluar melalui pintu di sebelah penumpang hadapan.

"Insiden ini adalah pengalaman kali pertama saya terbabit dalam kemalangan," katanya.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, berdasarkan siasatan awal, mangsa yang memandu kereta jenis Proton Satria Neo gagal mengawal kenderaannya selepas melalui selekoh berkenaan.

“Malah, kereta mangsa turut berpusing dan terbalik sebelum melanggar sebatang tiang elektrik. Susulan perlanggaran berkenaan, tiang elektrik itu patah dua," katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kejadian-berlaku-sekelip-mata-1.199281



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my