loading...

Thursday, September 5, 2013

Terputus diseret 500 meter

Inalillahi wainailaihi rojiun

5 September 2013
GUA MUSANG - Kaki kanan seorang pemandu lori yang terputus diseret bersama motosikal ditungganginya oleh sebuah kereta sejauh 500 meter dalam kejadian kemalangan ngeri di Kilometer 37 Jalan Gua Musang-Kuala Krai, dekat sini, petang kelmarin.

Mangsa, Mohd Noor Setapa, 51, berasal dari Tok Uban, Pasir Mas yang kehilangan kaki kanan dalam kejadian kemalangan kira-kira jam 6.30 petang itu, bagaimanapun meninggal dunia di tempat kejadian dalam keadaan berlumuran darah.

Kejadian kemalangan ngeri itu berlaku ketika mangsa yang menunggang motosikal untuk membeli rokok di sebuah kedai di tepi Jalan Gua Musang-Kuala Krai berhampiran Bandar Chiku membuat pusingan `U’ di kawasan terbabit.

Berikutan itu, sebuah kereta yang dinaiki sebuah keluarga yang dalam perjalanan dari Gua Musang menghala ke Kuala Krai terus merempuhnya menyebabkan mangsa tercampak di atas jalan sementara kaki kanannya terputus diseret kereta terbabit bersama motosikal.

Bagaimanapun, dalam kejadian berkenaan sekeluarga terbabit tidak mengalami sebarang kecederaan walaupun kereta mereka turut mengalami remuk teruk.

Anak mangsa, Nor Fidliana Mohd Noor, 22, berkata, arwah bapanya sudah lama berpisah dengan ibu dan membawa diri untuk bekerja sebagai pemandu lori di Kampung Aring.

Beliau berkata, arwah juga menumpang di rumah bapa saudara di Tanah Rancangan Felda Chiku 6 untuk mudah berulang alik ke tempat kerja yang terletak tidak jauh dari situ.

“Bapa dikatakan keluar seorang diri dengan menunggang motosikal untuk membeli rokok di sebuah kedai dan secara tiba-tiba membuat pusingan `U’ di kawasan terbabit.

“Sedih apabila mendapat tahu kemalangan itu dan terus bergegas ke tempat kejadian mendapat berita sebenar mengenai kaki kanan arwah ayah terputus dalam kejadian kemalangan ngeri itu,” katanya.

Menurut Nor Fidliana, walaupun arwah ayah berpisah dengan ibu, tetapi kerap pulang ke kampung untuk menemui anak-anak termasuk musim menyambut perayaan Aidilfitri lalu.

“Kebetulan pula pada Hari Raya Aidilfitri kedua diadakan majlis pertunangan abang sulung dan meriah apabila dihadiri bersama arwah ayah sebelum dia pulang semula ke Gua Musang,” katanya.

Katanya, jenazah arwah ayah akan dibawa pulang ke kampung untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Tok Uban, Pasir Mas.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/penunggang-maut-dirempuh-kereta-1.198807


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my