loading...

Saturday, August 10, 2013

Murid maut ketika beraya

Inalillahi wainailaihi rojiun

11 Ogos 2013
Baling: “Arwah bangun awal pagi semalam (kelmarin) walaupun Aidilfitri masuk hari kedua kerana ingin bersama rakan lain untuk menziarahi sanak-saudara di kampung berdekatan.

“Dia macam biasa sebelum keluar rumah, cuma teruja untuk mendapat duit raya menyebabkan dia tergesa-gesa keluar bersama rakan,” kata Maznah Hassan, 42, ibu kepada Nur Nabihah Zainal, 10, yang maut selepas dilanggar sebuah kereta ketika melintas di Jalan Baru Kulim Baling- Grik, berdekatan Kampung Padang Dan, Kupang, semalam.


Dalam kejadian jam 10.40 pagi, mangsa, murid tahun empat Sekolah Kebangsaan (SK) Tiak, Kupang dikatakan keluar dari rumah jiran bersama rakannya untuk menyeberang jalan dan tertinggal di belakang dalam kumpulan rakannya yang lain.

Mangsa dikatakan melintas di jalan itu sebelum dilanggar sebuah kereta sehingga terpelanting ke atas cermin dan jatuh ke atas jalan.


Maznah berkata, arwah anak keempat daripada tujuh adik beradik bersemangat untuk keluar awal berhari raya bersama rakan lain kerana tidak puas berhari raya hari pertama.


“Arwah sempat bersalaman dan mencium sambil menceritakan dia mendapat duit yang banyak untuk disimpan dalam bank dan akan berkunjung lagi ke rumah jiran yang tidak sempat untuk berhari raya.

“Dia seperti biasa saja apabila rakannya datang ke rumah dan mengajak berkunjung ke rumah jiran, dan terkejut selepas dimaklumkan dia terbabit kemalangan ketika melintas jalan,” katanya yang ditemui di sini, semalam.


Beliau berkata, kebiasaannya pada hari raya kedua dia akan duduk di rumah saja, tetapi kali ini arwah bersemangat untuk keluar berhari raya bersama rakan.

“Saya reda dengan apa yang terjadi dan menganggap Allah lebih sayangkan anak saya, malah dia meninggal di bulan yang baik ketika umat Islam menyambut hari mulia,” katanya.


Sementara itu, Ketua Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah Baling, Inspektor Fauzeli Mohd Ali berkata, mangsa dikatakan menyeberang jalan sebelum kereta Proton Saga dari arah Grik menuju Kulim merempuhnya. Beliau berkata, mangsa yang cedera parah di kepala dan dada dikejarkan ke HB sebelum disahkan meninggal dunia pada jam 12.35 tengah hari semalam.

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Muridkeluarberayamautdilanggarkereta/MA/Article/index_html



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my