loading...

Tuesday, June 25, 2013

Penunggang maut terbabas



25 Jun 2013
MANTIN – Seorang lelaki maut serta-merta di tempat kejadian setelah motosikal yang ditungganginya terbabas di Kilometer 23.5, Lebuhraya Kajang-Seremban (Lekas), arah Selatan di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.20 tengah hari itu, mangsa, Chin Jeau Wen, 42, disahkan mati akibat mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan badan.

Menurut jurucakap polis, mangsa yang tinggal di Lenggeng itu dikatakan terbabas sendiri sebelum melanggar besi penghadang jalan.

Katanya, menurut siasatan awal pihaknya mendapati mangsa yang menunggang motosikal jenis Honda Wave bersendirian itu, datang dari arah Kajang ke Seremban.

“Semasa tiba di tempat kejadian,  motosikal mangsa dikatakan secara tiba-tiba hilang kawalan sebelum merempuh besi penghadang lebuhraya tersebut.

“Akibat daripada rempuhan itu, mangsa terpelanting keluar daripada motosikalnya dan tercampak di bahagian lorong kecemasan.

“Mayat mangsa kemudiannya dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar untuk tindakan susulan,” katanya.

Tambahnya, pihak polis kini sedang menunggu laporan bedah siasat sebelum mayat diserahkan kepada keluarga untuk urusan pengebumian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kemalangan tersebut.

Katanya, kes akan disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan.


Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/maut-akibat-gagal-kawal-motor-1.175271



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my