loading...

Saturday, June 29, 2013

Ibu mengandung nyaris maut dalam pertembungan

Pertembungan kereta jenis Perodua Kelisa dengan sebuah kereta lain jenis Honda Civic di Jalan Taiping


30 Jun 2013
PARIT BUNTAR - Pertembungan kereta jenis Perodua Kelisa dengan sebuah kereta lain jenis Honda Civic di Jalan Taiping, di sini, malam kelmarin, nyaris membawa maut kepada seorang wanita yang sedang mengandung empat bulan.

Kemalangan kereta Perodua Kelisa dengan sebuah kereta  Honda Civic di Jalan Taiping


Kejadian berlaku kira-kira jam 8.50 malam dan mangsa berusia 30-an menaiki kereta berkenaan bersama seorang rakan perempuan serta anak lelakinya yang baru berusia tiga tahun.

Menurut jurucakap bomba, berdasarkan maklumat awam, kereta jenis Perodua Kelisa dinaiki mangsa dalam perjalanan dari pekan Parit Buntar menuju ke Changkat, Nibong Tebal telah dirempuh kereta jenis Honda Civic dipandu seorang lelaki dari arah bertentangan.

Difahamkan, kereta dinaiki lelaki terbabit dipercayai dipandu secara laju dan hilang kawalan di persimpangan bertingkat Parit Buntar lalu berpusing beberapa kali serta melanggar pembahagi jalan sebelum masuk ke laluan bertentangan dan merempuh kereta dinaiki mangsa.

"Kereta dinaiki mangsa dirempuh di bahagian tempat duduk pemandu dan kedua-dua kereta terbabit terhenti pada jarak kira-kira 10 meter dari kawasan pelanggaran.

"Kejadian turut menyebabkan kereta dipandu lelaki terbabit yang dalam perjalanan dari Pekan Lama Parit Buntar ke Kuala Gula rosak teruk dan terbalik," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Sementara itu, jurucakap polis memaklumkan, setibanya di tempat kejadian polis mendapati mangsa tersepit di tempat duduk pemandu dan berjaya dikeluarkan dengan bantuan orang awam manakala rakan serta anak lelaki mangsa dibawa ke Hospital Parit Buntar untuk rawatan.

Menurutnya, mangsa yang disyaki patah kaki juga dikejarkan ke hospital sama bersama lelaki yang merupakan pamandu kereta jenis Honda Civic terbabit.

"Rakan dan anak lelaki mangsa tidak mengalami kecederaan, manakala lelaki terbabit cedera ringan pada muka.
Berikutan kejadian, lalu lintas di Jalan Taiping dari arah Pusat Bandar Parit Buntar menghala pekan lama mengalami kesesakan selama dua jam kerana persimpangan laluan bertingkat terpaksa ditutup sementara.

"Laluan berkenaan dibuka kembali seperti biasa kira-kira jam 11 malam, selepas kedua-dua kereta terbabit dialihkan menggunakan trak penunda," katanya.

Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Mat Fauzi Nayan ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan dan memaklumkan kes itu disiasat mengikut Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/perak/ibu-mengandung-rakan-anak-nyaris-maut-1.177317




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my