loading...

Tuesday, June 25, 2013

Kejar pencuri



26 Jun 2013
KUALA TERENGGANU - Walaupun dalam keadaan basah kuyup, dua remaja nekad mengejar seorang lelaki selepas cuba melarikan telefon bimbit mereka semasa sedang mandi-manda di Sungai Kampung Banggol Peradong, Manir, di sini, kelmarin.

Bagaimanapun, dalam kejadian kira-kira jam 5 petang itu, kedua-dua remaja, Alif Adam, 17, dan sepupunya, Iskandar Dzulqarnain Abdullah, 15, tidak bernasib baik kerana motosikal mereka bertembung dengan sebuah kereta yang muncul mengejut semasa tiba di jalan Kampung Banggol Peradong, Manir, di sini.

Berikutan kejadian itu, Alif yang juga penunggang motosikal cedera parah dan tidak sedarkan diri kerana dipercayai melambung ke arah cermin kereta, manakala Iskandar Dzulqarnain hanya cedera di mata.

Menurut sumber, kejadian berlaku apabila kedua-dua remaja terbabit nekad mengejar suspek berusia 21 tahun sejurus menyedari telefon bimbit milik mereka yang diletakkan di bawah kusyen motosikal dilarikan.

“Sebelum itu, kedua-dua mangsa sedang mandi manda di sungai kampung berkenaan sebelum menyedari kehadiran suspek dikenali yang tinggal berhampiran kampung mereka.

“Suspek telah menyelongkar kusyen motosikal jenis Honda EX5 yang diletakkan berhampiran tempat mereka mandi, sebelum melarikan telefon bimbit berkenaan dengan menunggang motosikal jenis Honda ke arah Kampung Bukit Petiti, Manir,” katanya, semalam.

Namun katanya, dua remaja terbabit kemalangan ketika mengejar suspek apabila tiba di satu simpang, secara tiba-tiba muncul sebuah kereta dan disebabkan terlalu laju, Alif tidak sempat mengelak lalu melanggar kereta tersebut sebelum melambung ke arah cermin pintu kereta di bahagian pemandu.

“Pemandu kereta terbabit hanya cedera ringan akibat terkena serpihan kaca.

"Semasa kejadian, suspek yang berada tidak jauh dari lokasi sempat memberhentikan motosikalnya dan hanya memerhatikan sahaja kedua-dua mangsa mengerang kesakitan sebelum melarikan diri sejurus mendapati orang awam mula memenuhi lokasi untuk membantu," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin ketika dihubungi semalam, mengesahkan menerima laporan kejadian dan suspek kini sedang diburu.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/gadai-nyawa-kejar-pencuri-1.175928



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my