loading...

Thursday, June 27, 2013

Mekanik maut terbabas motosikal



27 Jun 2013
KUALA KANGSAR - Seorang lelaki maut manakala seorang perempuan parah apabila motosikal mereka terbabas di Kilometer 258 Lebuhraya Utara-Selatan, di sini, semalam.

Dalam kejadian itu, penunggang motosikal, Su Wai A/L Nai Perm, 33, maut di tempat kejadian akibat kecederaan serius di kepala setelah motosikalnya terbabas ke kiri jalan.

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Asisten Komisioner Abdul Gaffar Mohammad berkata, tayar hadapan motosikal tersebut pancit dan dipercayai menjadi punca kenderaan tersebut gagal dikawal lalu terbabas.

“Siasatan awal polis mendapati mangsa dalam perjalanan dari Bukit Mertajam ke Kajang dan sebaik tiba di tempat kejadian, tayar hadapan motosikal terbabit pancit lalu terbabas ke kiri jalan.

“Penunggang motosikal maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan pembonceng wanita parah. Dia dibawa ke Hospital Ipoh untuk menerima rawatan,” katanya.

Mangsa yang maut, Su Wai yang bekerja sebagai mekanik merupakan seorang lelaki berketurunan Siam dan tinggal di Kampung Sardun Kubang Semang, Bukit Mertajam, Pulau Pinang.

Manakala, mangsa yang cedera, Norsalmiza Md Rabiwdn, 29, tinggal di Kampung Jenderam Hilir, Dengkil, Selangor.

Kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.


Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/perak/mekanik-maut-kemalangan-1.176482



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my