loading...

Friday, May 31, 2013

Wanita maut kereta rempuh besi penghadang jalan




Inalillahi wainailaihi rojiun

31 Mei 2013
KUANTAN – Seorang wanita maut selepas kenderaan yang dinaikinya terbabas lalu merempuh besi penghadang sebelah kiri jalan di Kilometer 197.8 Lebuhraya Pantai Timur (LPT), dekat Gambang, di sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.15 petang, mangsa, Zuliana Zulkeply, 34, dari Ampang, Selangor, maut di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan parah di kepala dan badan serta patah tulang belakang.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Pahang Superintendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, pemandu kenderaan tersebut yang juga rakan setugas mangsa berusia 38 tahun bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan.

Menurutnya, siasatan awal mendapati, sebaik tiba di tempat kejadian pemandu terbabit kemudian dipercayai hilang kawalan sebelum terbabas dan merempuh besi penghadang di kiri jalan.

Katanya, akibat rempuhan berkenaan, mangsa dipercayai tersepit di tempat duduk penumpang sebelum dibantu dikeluarkan oleh orang awam namun disahkan meninggalkan dunia selepas itu.

“Pada masa sama, pemandu kenderaan tersebut dikejarkan ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) untuk mendapatkan rawatan sebelum membuat laporan berhubung kejadian itu di Balai Polis Trafik Kuantan.

“Jenazah mangsa sudah dituntut ahli keluarganya sebelum dibawa pulang ke Ampang untuk pengebumian, malam kelmarin,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/pahang/wanita-maut-kereta-rempuh-besi-penghadang-jalan-1.165905


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my