loading...

Thursday, May 30, 2013

Warga emas dirempuh ketika melintas




30 Mei 2013
SEREMBAN –  Seorang warga emas menemui ajal ketika sedang melintas jalan raya selepas dilanggar sebuah kereta di persimpangan jalan Taman Rasah Jaya dan Taman Bukit Nuri di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 malam itu, mangsa, Siow Sak Ku, 76, maut di tempat kejadian akibat mengalami cedera parah pada kepala dan badan.

Jurucakap polis berkata, ketika kejadian, mangsa yang berjalan berseorangan dipercayai sedang melintas jalan berkenaan sebelum dilanggar oleh sebuah kereta jenis Toyota Corolla dipandu seorang lelaki berusia 33 tahun.

“Hasil siasatan awal mendapati, pemandu kereta berkenaan dalam perjalanan menuju ke Rasah Jaya namun sejurus tiba di lokasi terbabit dia tidak nampak mangsa sedang melintas jalan.

“Kejadian itu mengakibatkan mangsa tercampak beberapa meter dan maut di tempat kejadian akibat mengalami kecederaan parah,” katanya.

Menurutnya, mayat mangsa dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) untuk bedah siasat sebelum diserah kepada keluarga untuk urusan pengebumian.

Menurut jurucakap polis lagi, pemandu dan penumpang kereta terbabit bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan namun terkejut dengan kejadian yang berlaku.

Sementara itu, Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Abd Halil Hamzah ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

“Pemandu kereta terbabit telah pun membuat laporan polis dan kes disiasat di bawah Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/temui-ajal-ketika-melintas-jalan-1.165319


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my