loading...

Friday, May 31, 2013

Kereta melekat pada tiang elektrik




31 Mei 2013
ALOR GAJAH - Seorang lelaki cedera parah selepas kereta dipandunya merempuh dan melekat pada tiang elektrik di Lebuh AMJ Sungai Petai, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 10.30 malam itu, mangsa, Lee Kang Wei, 22, dari arah pekan Alor Gajah ke arah bandar Melaka sebelum terbabit dalam kemalangan.

Jurucakap polis berkata, sebaik melalui satu selekoh, kereta jenis Produa Myvi dipandu mangsa dilihat terhoyong hayang sebelum meluncur ke kiri, lalu merempuh sebatang tiang elektrik.

“Kereta dipandu mangsa merempuh tiang elektrik sehingga patah dua sebelum melekat dengan keadaan tiang itu menimpa tempat duduk pemandu hingga remuk teruk.

“Mangsa tersepit di tempat duduk pemandu selama beberapa minit dalam keadaan separuh sedar sebelum pengguna jalan raya berhenti untuk bantu,” katanya.

Beliau berkata, dentuman kuat akibat pelanggaran itu turut mengejutkan penduduk sebuah taman perumahan berdekatan yang keluar dan membantu mengeluarkan mangsa menerusi pintu penumpang hadapan.

“Orang awam membantu menarik mangsa keluar dengan perlahan walaupun situasi agak sukar kerana kedudukan pintu penumpang hadapan yang berada di atas,” katanya.

Menurutnya, dalam keadaan lemah tidak bermaya mangsa ditarik keluar orang awam sebelum ditenangkan dan menghubungi bantuan kecemasan.

Sementara itu, Jurucakap Hospital Melaka berkata, mangsa yang cedera parah pada seluruh anggota badan kini ditempatkan di zon merah hospital berkenaan.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/kereta-melekat-pada-tiang-elektrik-1.165979



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my