loading...

Thursday, January 2, 2014

Tak sempat daftar anak sekolah



Inalillahi wainailaihi rojiun

2 Januari 2014
MACHANG - Seorang pengawal keselamatan maut apabila motosikal yang ditunggangnya dirempuh sebuah kereta dalam kemalangan di Kampung Simpul, dekat Kemuning, di sini, kira-kira jam 8 pagi kelmarin.

Mangsa, Mohamad Abd Hamid, 58, yang bertugas di Sekolah Kebangsaan (SK) Jambu Lawar itu dikatakan dalam perjalanan balik ke rumah bagi mengambil anaknya untuk didaftarkan di sekolah yang sama selepas tamat waktu bertugas.

Ketua Polis Daerah Machang, Deputi Superintendan Che Malek Bedot berkata, ketika kejadian, mangsa menunggang motosikal dari Kuala Krai ke- Machang sebelum dirempuh sebuah kereta ketika cuba membelok ke kanan.

Menurutnya, kemalangan di Kilometer 46.2, Jalan Kota Bharu-Kuala Krai itu membabitkan sebuah motosikal dan sebuah kereta dari arah yang sama.

“Ketika membelok ke simpang Kampung Simpul, motosikal mangsa dipercayai dirempuh kereta di bahagian tengah dan menyebabkan mangsa tercampak ke bahu kiri jalan.

“Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di keseluruhan badan. Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Che Malek berkata, punca kemalangan masih disiasat dan mayat mangsa dibawa ke Hospital Machang untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarga untuk dikebumikan di kampungnya, kelmarin.

Pada perkembangan sama, Che Malek turut menasihatkan orang ramai supaya memandu dengan berhemah dan mematuhi undang-undang jalan raya bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini.

“Dalam keadaan cuaca yang tidak menentu pada musim tengkujuh ini menyebabkan jalan licin dan pandangan pemandu agak terhad, terutamanya ketika hujan lebat.

“Tolak ansur dan memandu dengan berhemah mampu menyelamatkan nyawa dan mengelakkan kejadian yang tidak diingini,” katanya

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/tak-sempat-daftar-anak-sekolah-1.236256



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my