loading...

Sunday, December 29, 2013

Tujuh cedera dalam kemalangan


Inalillahi wainailaihi rojiun

30 Disember 2013
PORT DICKSON - Sembilan orang termasuk empat kanak-kanak terlibat dalam kemalangan di selekoh berhampiran laluan masuk ke Eagle Ranch Resort, Jalan Telok Kemang - Pasir Panjang, di sini malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 8.30 malam itu, kemalangan membabitkan tiga kereta iaitu Perodua Myvi, Perodua Viva dan Proton Wira.

Seorang mangsa yang terselamat, Suraya Saad, 27, berkata, dia bersama suaminya, Mohd Azhar Yahya, 29, datang dari Kuala Lumpur untuk bercuti di Port Dickson.

“Ketika kejadian, kami dalam perjalanan menghala ke Kuala Linggi berhasrat untuk mencari tempat makan, namun tidak sangka pula boleh terlibat dengan kemalangan ini.

“Sewaktu suami memandu di selekoh, ada sebuah kereta Viva di hadapan kami yang dinaiki sebuah keluarga. Secara tiba-tiba, saya melihat kereta itu sudah bertembung dengan kereta Proton Wira yang datang dari arah bertentangan," katanya kepada pemberita di lokasi kejadian.

Suraya berkata, suaminya cuba mengelak daripada melanggar kedua-dua kenderaan berkenaan, bagaimanapun gagal dan merempuh bahagian depan Perodua Viva yang sudah terbabas di kiri jalan.

 "Kenderaan kami juga terbabas ke kiri jalan sementara Proton Wira itu melintang di laluan tengah. Masih terngiang-ngiang bunyi dentuman kedua-dua kereta itu.

“Bagaimanapun, saya bersyukur kerana kami berdua selamat dan berharap mangsa lain tidak alami kecederaan serius,” katanya.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, lima mangsa dari kereta Perodua Viva dan dua dari kereta Proton Wira yang cedera dikejarkan ke Hospital Port Dickson untuk rawatan lanjut, sementara dua mangsa kereta Perodua Myvi tidak cedera.

“Mangsa berjaya dikeluarkan dari kereta masing-masing dengan bantuan Pasukan Bomba dan Penyelamat Telok Kemang dan orang awam,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/tujuh-cedera-kemalangan-1.235449



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my