loading...

Sunday, December 29, 2013

Tragedi selepas beli peti sejuk


30 Disember 2013
Seremban: Perjalanan pulang empat beranak dari sebuah kedai barangan elektrik di Subang Jaya, Selangor, selepas membeli peti sejuk baru bertukar tragedi apabila seorang daripada mereka maut apabila kereta yang dinaiki hilang kawalan sebelum melanggar pokok berhampiran bulatan S2 Heights, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 4.30 petang itu, ibu tunggal, Chong Siew Ngo, 40-an dan dua anak perempuannya yang berusia 16 dan 21 tahun cedera ringan, namun seorang lagi anaknya yang juga pasangan kembar, Oh Hui Ching, 21, mati di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala.


Jurucakap polis berkata, sebelum kejadian, empat beranak terbabit keluar rumah jam 10 pagi untuk ke sebuah kedai elektrik di Subang Jaya untuk membeli peti sejuk.

Jurucakap itu berkata, ketika dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di S2 Heights, di sini, kereta PERODUA Myvi dipandu Chong hilang kawalan lalu terbabas ke kiri jalan dan merempuh pokok. “Berikutan kejadian itu, anak mangsa yang duduk di bahagian penumpang hadapan maut di tempat kejadian akibat hentakan kuat di kepalanya, manakala Chong dan dua lagi anaknya yang berada di tempat duduk belakang cedera ringan dan dihantar ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) untuk rawatan lanjut,” katanya.


Sementara itu, pemandu lori yang membawa peti sejuk dibeli mangsa yang enggan dikenali berusia lingkungan 30-an berkata, dia mengikuti mangsa ke rumahnya kerana mahu menghantar barangan elektrik yang dibeli.


“Wanita itu memandu terlalu laju menyebabkan saya tertinggal di belakang sebelum tiba di lokasi kejadian,” katanya.


Sumber:
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Seorangmautnahasbalikbelipetisejuk/Article/index_html
http://www.kosmo.com.my



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my