loading...

Friday, January 3, 2014

Pesara maut nahas


Inalillahi wainailaihi rojiun

4 Januari 2014
SIMPANG PULAI - Seorang penumpang maut, manakala sepasang suami isteri parah apabila dua kereta bertembung antara satu sama lain di Jalan Raja Dr Nazrin Shah berhampiran Taman Sungai Raya di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 10.55 pagi itu, mangsa, Abd Ghaffar Yeop Abd Ghani, 77, menaiki kereta jenis Proton Saga yang dipandu adik tirinya, Zainal Abidin Md Zain, 62.

Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah, Deputi Superintendan Wan Sharuddin Wan Omar berkata, kedua-dua beradik yang berasal dari Kampung Kepayang dipercayai dalam perjalanan dari Pejabat Pos Simpang Pulai ke Pejabat Pos Gopeng.

“Tibanya di lokasi kejadian, kereta jenis Proton Wira yang dinaiki pasangan suami isteri berusia 25 dan 24 tahun itu dipercayai telah memasuki laluan mangsa.

“Pertembungan berlaku menyebabkan ketiga-ketiga mangsa mengalami cedera parah. Manakala, Zainal Abidin terselamat daripada kesan pertembungan itu,” katanya.

Menurutnya, ketiga-tiga mangsa yang dibantu keluar oleh orang ramai dan anggota bomba dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk rawatan lanjut.

Bagaimanapun, Wan Sharuddin berkata, selepas lima jam mendapat rawatan, Abd Ghaffar yang merupakan pesara kerajaan disahkan meninggal dunia kira-kira jam 3.34 petang.

“Mayat mangsa kemudian dihantar ke unit forensik untuk bedah siasat dan punca kematian disebabkan kecederaan di bahagian dada dan telah dituntut ahli keluarga.

“Ketika kejadian, keadaan jalan dua hala dan dua lorong itu lurus serta  keadaan cuaca baik,” katanya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/perak/seorang-pesara-maut-nahas-1.236921



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my